Anna kwam bij me binnen voor een imago-advies. Haar grote probleem was dat zij op haar werk steeds niet gezien en gehoord werd. Ze deed haar werk goed, was een expert op haar vakgebied. Maar collega’s met minder kennis en ervaring kregen de promotie. Vandaar dat ze een dag bij me geboekt had.
Herken je dit?
Je wordt tijdens een vergadering niet of te weinig gezien en gehoord. Klanten stappen eerder op jouw collega af dan dat ze jou iets vragen. Je vriendin haalt opdracht na opdracht binnen, terwijl dat jou niet lukt. Kijk eens in de spiegel en stel je de volgende vragen:
- sta ik vol zelfvertrouwen?
- kom ik krachtig over?
- spreekt mijn kleding wel de juiste taal?
- ben ik zichtbaar?
Daarom hier 3 sleutels tot een succesvolle uitstraling!
Draag de juiste kleur
Elke kleur heeft een eigen boodschap, spreekt een eigen taal. Rood straalt kracht uit terwijl roze meer zacht overkomt. Welke kleur voor jou het beste past is afhankelijk van je uiterlijk, je innerlijk en de gelegenheid. Wil je meer zichtbaar zijn, durf dan kleur te bekennen. Kies voor de meest krachtige kleuren uit jouw kleurenpalet. Mooie basiskleuren gecombineerd met een stevige of zeer subtiele kleur maken dat je gezien wordt. Mensen kunnen niet meer om je heen.
Kies voor voldoende contrast
Contrast is het verschil tussen licht en donker. Een hoog contrast in de kleding komt formeler over en straalt meer autoriteit uit. Terwijl kleding in een lager contrast socialer en informeler overkomt. Ieder mens heeft zijn eigen mooiste hoogste contrast. Door daar gebruik van te maken krijg je een prachtige krachtige uitstraling.
Zoek naar de juiste vorm
Iedere vrouw haar eigen figuur. En bij elke lichaamsvorm passen bepaalde kledingvormen die die vrouw recht doen. Maar ook vorm spreekt haar eigen taal. Zo komen rechtere vormen, bijvoorbeeld een vormvast jasje met revers, krachtiger over dan een soepel vallend vest.
Kleding als taal
Door te spelen met de drie elementen van de taal van kleding, kleur, contrast en vorm, creëer je jouw eigen imago. Maak je je outfit zo, dat je werkgever niet meer om je heen kan. En dat een opdrachtgever in een oogopslag ziet dat jij een expert bent. Zet kleding in om jouw zichtbaarheid te vergroten. Zo kun je vol zelfvertrouwen zaken doen.
Anna is het gelukt. Zij wordt gezien en gehoord.